ד”ר יובל דרור, מרצה, סופר וחוקר בתחום של סוציולוגיה של טכנולוגיה, מגיש פודקאסט חכם ומעמיק על טכנולוגיה, אנשים ומה שביניהם
בעברית אומרים "שימו לב" אבל באנגלית אומרים "Pay Attention". דווקא הביטוי הזה, באנגלית, מפנה את תשומת הלב שלנו לכך שתשומת לב היא מטבע, משהו שאתה משלם.
אם תשומת לב היא מטבע ברור מדוע אנחנו מוקפים באנשים, גופים וארגונים שמשתמשים בכל הטריקים והשטיקים שקיימים כדי לקחת אותו מאיתנו ולהעביר אותו אליהם. אם תשומת לב היא מטבע הרי שכמו כל מטבע ניתן להמיר אותו, לצבור אותו או לאבד אותו.
איך נראה העולם דרך משקפי כלכלת תשומת הלב, איך כמעט כל מה שמקיף אותנו בנוי כך שיצליח לחטוף את תשומת הלב שלנו?
התכנית שודרה לראשונה לפני יותר משלוש שנים והקלטתי אותה מחדש כדי לעדכן אותה ולטפל בשאלה חדשה: האם בדומה לפלטפורמות המדיה החברתית שידועות לשמצה בכך שהן מנסות לחטוף את תשומת הלב שלנו, גם מערכות הבינה המלאכותית מנסות להשיג את תשומת הלב שלנו, ואם כן, איך הן בדיוק עושות את זה?
קישורים:
מחקר: חנפנות בקרב בוטים
https://arxiv.org/pdf/2310.13548
מייקל גולדהאבר: שימו לב קונים!
https://www.wired.com/1997/12/es-attention
כלכלת תשומת לב
https://www.heise.de/tp/features/The-Economy-of-Attention-3444929.html
ספר: Stand out of our light
https://www.amazon.com/Stand-out-our-Light-Resistance/dp/110845299X