קידום פודקאסטים חיוני לבניית קהל המאזינים שלך, אך השיטות היעילות ביותר שונות לרוב מטקטיקות שיווק מסורתיות.
הבלוג הזה יפרט על שמונה אסטרטגיות שונות לקידום פודקאסטים כדי שתוכל לבנות את ההשפעה שלך ולמשוך את המאזינים הנכונים!
אסטרטגיה מס' 1. הנח בסיס איתן
אפילו שיווק הפודקאסט הטוב ביותר יכול ליפול ללא בסיס איתן. התחלת השלבים הללו חיונית לקידום מוצלח של פודקאסטים.
הכר את קהל היעד שלך
יצירת תוכן מעולה מחייבת להכיר היטב את קהל הפודקאסטים שלך.
שאל את עצמך את השאלות האלה כדי לעזור ליצור תוכן פודקאסט שהם יאהבו.
- איזו בעיה אני רוצה לפתור עבור המאזינים שלי?
- כיצד אוכל לצמצם את המיקוד שלי כדי להבליט את התוכן שלי?
- איפה המאזינים שלי מבלים הכי הרבה זמן באינטרנט?
לדעת למי אתה רוצה להגיע יכול לעזור להבטיח שאתה מוציא את המשאבים שלך במקום הנכון.
נצל את הקהל הקיים שלך
אם כבר יש לך כמה מאזינים, בקש מהם להפיץ את הבשורה על התוכנית שלך. אפילו כמה מאזינים נאמנים יכולים לעזור לך להרחיב את טווח ההגעה שלך.
כלול קריאה לפעולה בפרקי הפודקאסט או הערות התוכנית שלך ובקש מהמאזינים להשאיר ביקורת או דירוג.
אתה יכול גם לבקש מהם לשתף את הפרק במדיה החברתית ולכלול תמריץ כמו מתנה או משאב חינם.
שלח למדריכי הפודקאסטים ולספריות הפודקאסטים המובילות
אל תתעלם מהשגת הפודקאסט שלך במקום שבו אנשים יכולים לראות אותו!
הקפד לשלוח את הזנת ה-RSS שלך לספריות המובילות כמו Apple Podcasts, Spotify, Stitcher ו-Google Podcasts וכו..
אסטרטגיה מס' 2. הפוך את התוכן שלך לנגיש יותר
ככל שתקל על אנשים למצוא את הפודקאסט שלך, כך ייטב. פעל לפי השיטות המומלצות האלה כדי להגביר את המעורבות.
הפוך את כותרות הפרקים לתיאוריות
לאופטימיזציה של התוכן שלך יכולה להיות השפעה משמעותית על מספרי ההורדות.
תן לכל פרק כותרת ייחודית, קליטה שמתארת בבירור את התוכן. נסה להתאים גם בכותרת מילת מפתח או ביטוי הקשורים לנושא הפרק.
דוגמא לשם פרק לא קליט: "פודקאסט של כלב חכם: פרק מס' 15"
דוגמא לשם פרק קליט: "איך לשבור את הגור שלך בשישה שבועות"
טיוטת הערות לתוכנית לכל פרק
הערות למופעי הפודקאסט הם תוכן עשיר שיכול לעזור לך למשוך מאזינים חדשים ולהגביר את הנגישות.
הצג הערות לא חייב להיות זמן רב כדי ליצור. רוב המאזינים רק רוצים תקציר של הפרק וקישורים למשאבים שהוזכרו.
תשאפו ליצור סיכום קריא של הנושאים העיקריים בפרק שלכם עם סמני פרקים. אתה יכול לכלול אלמנטים כמו:
- ביוגרפיית אורח
- קישורים למשאבים
- קישורי שותפים
- קריאה לפעולה
צור תמלול לפרקים
תמלול פודקאסטים הופכים את התוכן שלך לנגיש יותר למאזינים כבדי שמיעה.
הם גם עוזרים למנועי חיפוש כמו Google למצוא את התוכן שלך ולהגביר את מעורבות המאזינים.
כמה כלי תמלול נהדרים הם:
אסטרטגיה מס' 3. למנף את הכוח של המדיה החברתית
מדיה חברתית היא מקום רב עוצמה ליצור קשר עם מאזינים ולקדם תוכן. הנה כמה דרכים מעשיות לרתום את הכוח של המדיה החברתית ולמשוך מאזינים חדשים.
בחר את הפלטפורמה הנכונה
גלה באיזו פלטפורמת מדיה חברתית המאזינים שלך משתמשים הכי הרבה.
אם יש לך קהל צעיר יותר, סביר להניח שהם משתמשים באינסטגרם, טוויטר, Snapchat ו-TikTok. אם יש לך פודקאסט המיועד לאנשי מקצוע עסקיים, אולי יהיה זה חכם להתמקד יותר בלינקדאין.
אתה יכול לקשר לסקר מקוון בהערות התוכנית שלך כדי להבין טוב יותר באילו מדיומים משתמשים המאזינים שלך.
בכל ערוץ שתבחר, צור מעורבות פעילה של העוקבים שלך כדי ללמוד עוד על סוג התוכן שהם צריכים.
צור קטעי וידאו של הפודקאסט שלך כדי לשים ב-YouTube
נכון לשנת 2021, 18% ממאזיני הפודקאסטים אמרו שהם משתמשים ב-YouTube לרוב כדי להאזין לפודקאסטים.
אנו מציעים להקליט וידאו לצד האודיו שלך כדי שתוכל להשתמש בו כדי ליצור קליפים לפרסום בערוץ YouTube שלך.
קטעי וידאו קצרים ביוטיוב הם דרך מצוינת לייעל קידום אתרים ולהוביל תנועה לפודקאסט או לאתר שלך.
אתה גם יכול ליצור אינטראקציה עם מאזינים בקטע ההערות ולקבל משוב בזמן אמת על התוכן שלך.
פרסם אודיוגרמות
אודיוגרמות של פודקאסטים הן כלי שיווקי של פודקאסט שלוקח קטע מהפרק שלך עם כיסוי עם גרפיקת הפודקאסט שלך.
אודיוגרמות מקדמות אודיו בפלטפורמות מונעות וידאו וניתן להשתמש בהן כדי:
- לקדם פרקי פודקאסט חדשים
- לקדם פרקים ישנים יותר בקטלוג האחורי שלך
- לשתף אבני דרך
אסטרטגיה מס' 4. רשת עם פודקאסטרים אחרים
בערך 66% ממאזיני הפודקאסטים מוצאים תוכן חדש באמצעות המלצות מפה לאוזן. הנה דרכים אחרות להשתמש ברשת כדי להפיץ את הבשורה על התוכנית שלך.
מעורבות בפורומים וקבוצות מקוונות
לפעמים קידום הפודקאסט שלך אומר לתת קצת ידע ומומחיות בחינם.
להיות נדיב עם הידע שלך מעודד מאזינים פוטנציאליים להתכוונן לפודקאסט שלך כדי לראות מה עוד יש לך לומר.
הישאר מעודכן בטרנדים בתוך הנישה שלך ושתף את המחשבות שלך בקבוצות ובפורומים מקוונים, כמו:
- קבוצות בפייסבוק
- Quora
התמקדו בתגובות ערכיות במקום בקידום גלוי וקראו בעיון את חוקי הקבוצה לפני הפרסום.
קידום צולב עם פודקאסטרים אחרים
קידום צולב הוא כאשר אתה מקדם פודקאסט של מישהו בתוכנית שלך, והוא מקדם את שלך בתוכנית שלו.
זוהי דרך מצוינת להציג את הפודקאסט שלך בפני קהל חדש.
אתה יכול להתחבר לפודקאסטים בעלי דעות דומות באמצעות שירות כמו Podchaser Connect או למצוא מידע ליצירת קשר של מארחים באתרי האינטרנט שלהם או במדיה החברתית.
היכנס לשיווק משפיענים
שיווק משפיענים הוא כאשר אתה בונה שותפות הדדית עם משפיען כדי לעזור לקבל יותר חשיפה דרך הקהל שלו.
חפש משפיען עם קהל עוקבים נרחב יותר משלך אך קהל יעד דומה.
הקפידו לעבוד עם כל משפיע על מנת למצוא את הפיצוי המתאים שיעזור להם להגיע ליעדים שלו.
אסטרטגיה מס' 5. צור אתר פודקאסט עם בלוג
אתרי פודקאסט מגבירים את קידום האתרים של הפודקאסט שלך ומגדילים את הסיכוי שהפודקאסט שלך יופיע בשאילתות של מנועי החיפוש.
צור פוסט בבלוג באתר שלך בכל פעם שאתה מעלה פרק חדש ומצא מילת מפתח הקשורה לנושא הפרק הזה.
אסטרטגיה מס' 6. צור ניוזלטר פודקאסט
לניוזלטרים בדוא"ל יש את החזר ה-ROI הגבוה ביותר למשווקים ושיעור מעורבות גבוה יותר מאשר סוגים אחרים של שיווק דיגיטלי.
אתה יכול להשתמש בכלי שיווק אימייל בחינם כמו HubSpot Email Marketing או MailChimp כדי להתחיל.
צור דף נחיתה כדי לבנות את רשימת הדוא"ל שלך
דף נחיתה מחובר לאתר שלך אך עומד לבד מדפים אחרים.
דפי נחיתה קיימים כדי לעזור לך לבנות את רשימת הדוא"ל שלך או להשיג מנויים ובדרך כלל מציעים למבקרים תמריץ בחינם.
דף הנחיתה שלך צריך לכלול:
- כותרת ברורה
- 2-3 פסקאות שמתארות את מטרת הפודקאסט שלך
- פרקים אחרונים
- עדות
- הירשם לקישורים לספריות מרכזיות
הוסף קישורים בסוף הניוזלטר שלך
כאשר אתה סוגר את הדוא"ל שלך, הוסף כמה קישורים כדי להקל על אנשים למצוא את התוכן שלך וליצור איתך קשר.
כלול את המדיות החברתיות שלך, קישור הרשמה וכתובת דוא"ל.
אסטרטגיה מס' 7. פרסם באפליקציות פודקאסט
אתה לא יכול לקנות את הדרך שלך לפודקאסט נאמן, אבל השקעה בפרסום בתשלום עם אפליקציות פודקאסט של צד שלישי יכולה לעזור.
הפעלת מודעות באפליקציות פודקאסט יעילה יותר עבור פודקאסטים מאשר פרסום מסורתי או דיגיטלי.
סוג זה של פרסום ממוקד מאפשר לך לאפס קהלים בשלים עם מאזינים פוטנציאליים.
אסטרטגיה מס' 8. עקוב אחר נתונים היכן שאתה יכול
קשה לקבוע אם מאמץ שיווק באמצעות תוכן יעיל מבלי לפקוח עין על המספרים.
כלי שיווק בדוא"ל, מדיה חברתית ושירותי אירוח אתרים כוללים ניתוח מובנה כדי לעזור לך למדוד דפוסי תנועה ורמות מעורבות.
אפילו יצירת גיליון אלקטרוני פשוט יכול לעזור לך לראות אילו שיטות שיווק הכי שוות את הזמן שלך.