השקת פודקאסט יכולה להרגיש מהממת אם אתה עושה את זה לבד, אבל אתה לא צריך לעשות את זה לבד. חילקנו את המדריך הזה ל-10 שלבים פשוטים שנותנים לך את כל מה שאתה צריך כדי ליצור, להשיק ולהצמיח פודקאסט נהדר בביטחון!
שלב מס' 1: פתח קונספט של פודקאסט
בחירת קונספט הפודקאסט הנכון לפודקאסט החדש שלך היא חלק גדול ממשיכת המאזינים הנכונים ושמירה על מחויבות לתוכנית שלך.
עקוב אחר הטיפים הבאים כדי לצמצם את הנישה שלך ולהבהיר את המסר שלך.
הגדירו את המטרות שלכם
למה אתה רוצה להתחיל פודקאסט? חשוב לדעת למה, גם אם זה בשביל ליהנות עם חברים.
כמה סיבות טובות להתחיל פודקאסט הן:
- לייצר לידים לעסק
- להיות מוכר כמוביל בתעשייה
- לשתף מסר חשוב
לפודקאסט יש הרבה יתרונות עבור מותגים ועסקים, אבל חשוב להיות מציאותיים לגבי המטרות שלך.
בעוד שחלק מהפודקאסטרים זוכים לתהילה, לרובם יש קהל יעד קטן שהם בונים עם הזמן.
בחר נושא או נושא לפודקאסט
אתה צריך להרגיש נרגש לדון ולחקור באופן קבוע את נושא הפודקאסט שלך. ככל שאתה נהנה יותר מהנושא שלך, כך קטן הסיכוי שתחווה פודפאיד.
ברגע שיש לך כמה רעיונות, בצע מחקר שוק כדי לסקר את התחרות בז'אנר שלך.
חפש את נושא התוכנית שלך ב-Apple Podcasts. האזן לכמה פרקים ושאל את עצמך מה אתה יכול לעשות אחרת.
תמיד יש זווית או פרספקטיבה ייחודית להציע.
#עצה מקצועית: כדי לבחון את קונספט הפודקאסט שלך, נסה להמציא עשרה רעיונות לפרקים. אם רעיונות לא באים בקלות, אולי כדאי לשנות נושא.
תעשה את זה ספציפי
כשאתה מתחבר לנישה, אתה מושך קהל ספציפי ומעורב יותר. פודקאסטים שפונים לקהל רחב יכולים בסופו של דבר להגיע לפחות אנשים.
אנשים נוטים יותר להמליץ לחבר על פודקאסט נישה מאשר על גנרי.
כדי להפוך את הפודקאסט שלך לנישה, התמקד בתת-קטגוריה או בתת-דמוגרפיה.
תפרט מה מייחד את הפודקאסט שלך. איזו פרספקטיבה ייחודית אתה יכול להביא לנושא הפודקאסט שלך?
תן שם לפודקאסט שלך
שם הפודקאסט שלך הוא חלק מרכזי מהמותג שלך. זה עושה רושם ראשוני חזק על המאזינים ונותן את הטון לפודקאסט שלך.
הנה העצה של אפל כיצד לתת שם לפודקאסט שלך:
" חשוב שיהיה שם ברור ותמציתי לפודקאסט שלך. הפוך את הכותרת שלך ספציפית. תוכנית בשם Our Community Bulletin היא מעורפלת מכדי למשוך מנויים רבים, לא משנה עד כמה התוכן משכנע. שימו לב היטב לכותרת שכן Apple Podcasts משתמשת בשדה זה לחיפוש."
שמות פודקאסטים צריכים להיות בעלי המאפיינים הבאים:
- ספציפי ותמציתי
- זמין
- בלתי נשכח
- דומה לשם העסק או המותג שלך
ברגע שיש לך כותרת בראש, הפעל אותה באמצעות בודק שמות של פודקאסט כדי לוודא שהחשבונות והדומיינים החברתיים זמינים. אתה גם לא רוצה להשתמש בשם הפודקאסט של מישהו אחר.
#עצה מקצועית: אל תיצור יצירות אמנות של פודקאסט, עדיין. אתה תשנה את קונספט הפודקאסט שלך לפני שאתה משחרר את הפרקים שלך, ואתה לא רוצה לעשות מחדש את הגרפיקה שלך.
שלב מס' 2: בחר את פורמט הפודקאסט שלך
הפורמט שלך צריך להשלים את הפודקאסט שלך ולהרגיש בר קיימא.
שאל את עצמך מה נותן לך אנרגיה. האם אתה אוהב להתחבר לאורחי הפודקאסט, או שאתה מרגיש הכי טוב שלך לצאת לסולו?
אם אתה בוחר להחזיק מארח משותף, נסה לשמור על הקבוצה שלך קטנה. פודקאסטים עם יותר משניים או שלושה אנשים הופכים את התזמון לאתגר.
זכור שתוכניות מסוימות דורשות יותר הפקה מאחרות. לדוגמה, פודקאסטים בדיוניים דורשים בדרך כלל יותר עריכה מאשר פודקאסטים של ראיונות.
אלה כמה פורמטים נפוצים של פודקאסטים:
- פודקאסטים של ראיונות
- פודקאסטים משותפים
- ספרי עיון בתסריט
- סיכום חדשות
- פודקאסטים חינוכיים
- ספרות תסריטאית
אורך פרק פודקאסט אופטימלי
הפוך את הפרקים שלך ארוכים ככל שהם צריכים ולא יותר.
חלק מהפודקאסטים באורך של פחות מחמש דקות, ובאחרים יש פרקים באורך של ספר שמע קצר. להלן משכי הפרק הנפוצים ביותר:
פחות מ-10 דקות (14%)
10-20 דקות (15%)
20-40 דקות (31%)
40-60 דקות (22%)
מעל 60 דקות (7%)
לוח זמנים לפרסום פודקאסטים
פודקאסט יכול להיות עבודה במשרה מלאה או משהו שאתה עושה בצד. אולי תחליט לפרסם מדי יום או כל שנתיים כמו Serial.
אנו ממליצים לפרסם פעם בשבוע כדי לפתח קשר עם המאזינים וליצור הרגל של הפקת תוכן עקבי. אלו הם תדרי הפרסום הנפוצים ביותר:
0-2 ימים (7%)
3-7 ימים (36%)
8-14 ימים (39%)
15-29 ימים (17%)
מעל 30 יום (1%)
שלב מס' 3: הגדר ציוד הקלטת פודקאסטים
אתה לא צריך לקנות ציוד יקר כדי לקבל אודיו טוב. להרבה פודקאסטים פופולריים יש הגדרה בסיסית.
בואו נסקור מה לחפש במיקרופון פודקאסט. לאחר מכן, נמליץ לנו על ציוד הפודקאסט המובילים שלנו.
מיקרופונים הפודקאסטים הטובים ביותר
מיקרופון פודקאסט טוב משפר את איכות השמע שלך ומקל על העריכה. פחות רעשי רקע בהקלטה שלך פירושו פחות עריכה בקצה האחורי.
דינמי או מעבה
מיקרופונים דינמיים עובדים בצורה הטובה ביותר עבור פודקאסטים. הם קולטים תדרים נמוכים יותר ויש להם פחות רגישות. המשמעות היא שיהיו לך פחות רעשי רקע לעריכה מאוחר יותר. למיקרופונים קונדנסרים יש יותר רגישות וקולטים מגוון רחב יותר של תדרים. רגישות טובה להקלטת מוזיקה אך אינה אידיאלית למילה מדוברת.
XLR או USB
למיקרופונים של פודקאסט יש שני סוגים של חיבורים: XLR או USB. מיקרופונים XLR מעניקים לך גמישות מרבית. יש הרבה מיקרופונים XLR לבחירה, ולרוב יש להם חיים ארוכים. אבל מיקרופונים XLR דורשים ממשק או מיקסר כדי להתחבר. זה יכול להיות יקר למתחילים.
מיקרופונים מסוג USB הם זולים יותר ומתחברים ישירות למחשב. אתה יכול גם להפעיל אותו דרך ממשק אם אתה מקליט עם מספר אנשים. מיקרופונים מסוג USB הם סבירים, פרקטיים ונשמעים נהדר. מיקרופון זה הוא האפשרות הטובה ביותר עבור רוב הפודקאסטים.
שלב מס' 4: בחר את תוכנת הפודקאסט שלך
לאחר שהקלטת את הפודקאסט שלך, הגיע הזמן לבצע עריכות. זה המקום שבו אתה יכול לבנות את הפרק שלך ולמטב את האודיו. למרבה המזל, תוכנת עריכת פודקאסטים היא לרוב סבירות. יש אפילו כמה כלי עריכת פודקאסטים באיכות גבוהה בחינם.
תוכנת הקלטה מרחוק
אם אתה מרבה לבצע ראיונות מרחוק, תזדקק לתוכנה במיוחד עבור הקלטות למרחקים ארוכים.
תוכנת הקלטה מרחוק Riverside.fm
1. Riverside.fm
עלות: $9+ לחודש
הקלטות באיכות אולפן
Riverside מאפשר לך להקליט אודיו ווידאו מקומיים, גם אם אין לך חיבור אינטרנט מעולה.
משתמשים יכולים לקבל שיחות מאזינים, שידור חי למדיה חברתית ולערוך סרטונים בתוך דפדפן. קבצים מעלים לענן ברציפות במהלך ההקלטה, כך שלעולם לא תאבד את העבודה שלך.
2. SquadCast
עלות: $10+ לחודש
הקלטות באיכות אולפן
SquadCast מקל על הגדרת ראיון פודקאסט מרחוק וללכוד אודיו באיכות גבוהה ללא הפסדים.
איכות הסאונד של Squadcast הרבה יותר טובה מכיוון שהיא מקליטת קבצי WAV מקומיים למחשב של כל אדם. ההגדרה הראשונית יותר מסובכת מזוום, אבל הדרכה זו יכולה לעזור.
3. זום
עלות: חינם – $15 לחודש
איכות הקלטה ממוצעת
לרוב האורחים יש ניסיון עם Zoom
זום הוא כלי הקלטה מרחוק עם איכות שמע ממוצעת. ורוב האנשים כבר יודעים איך להשתמש בו.
תכונות ברירת המחדל של האפליקציה דוחסות אודיו, אך ניתן לשפר את האודיו על ידי שימוש בהגדרות הטובות ביותר עבור הקלטות זום.
#עצה מקצועית: אל תשתמש בסקייפ כדי להקליט את הפודקאסט שלך. שיחות סקייפ הן בדרך כלל הרבה יותר דחוסות ואיכותיות יותר מהאפשרויות האחרות.
תוכנת עריכה
1. GarageBand| חינם
קושי: מתחיל
תאימות: Mac ו- iOS
GarageBand מגיע מותקן מראש ברוב מחשבי Apple. אם אין לך אותו, אתה יכול בקלות להוריד אותו בחינם. אנו חושבים ש-GarageBand הוא ממשק אינטואיטיבי יותר מאשר Audacity.
GarageBand אינו זמין במחשבי Windows או בטלפונים אנדרואיד. מדריך זה יכול לעזור לך ללמוד כיצד לנווט בסביבת העבודה.
2. Audacity| חינם
קושי: בינוני
תאימות: Mac, Windows ולינוקס
Audacity הוא עורך שמע חינמי בקוד פתוח עם תכונות ברמה מקצועית. DAW זה די והותר עבור רוב הפודקאסטים לייצר פרקים מעולים.
ל-Audacity יש עקומת למידה תלולה יותר מאשר ל-GarageBand, אבל יש לנו מדריכים רבים של Audacity שיעזרו לכם לנווט בפלטפורמה.
תאר את עריכת הפודקאסט
3. Descript| $10+ לחודש
קושי: בינוני
תאימות: Mac ו-Windows
Descript הוא כלי עריכה הכל-באחד המאפשר לך להקליט, לתמלל, לערבב ולערוך את קובצי האודיו שלך כמו שאתה עושה מסמך טקסט.
Descript יכול להסיר באופן אוטומטי מילות מילוי ולדובב על ביטוי עם שיבוט קולי טקסט לדיבור.
מדריך תיאור זה מראה כיצד להשתמש בתכונת הקלטת הווידאו והמסך ובחבילת העריכה בדפדפן.
תאימות: Mac ו-Windows
4. Hindenburg Pro| 12 דולר לחודש
קושי: בינוני
הינדנבורג היא תוכנת עריכת אודיו ברמה מקצועית שתוכננה במיוחד עבור פודקאסטים ועיתונאים.
סביבת העבודה כוללת כלים פשוטים המיועדים למילה מדוברת ואפשרויות אוטומטיות לייעל את זרימת העבודה שלך. הדרכה זו של הינדנבורג נותנת לך מושג על סביבת העבודה.
חלופות:
תוכנות פודקאסט אחרות
כלים אלה אינם נחוצים אך יכולים לשפר את זרימת העבודה שלך ולעזור לייעל את התוכן שלך.
1. Otter.ai | 13 דולר לחודש
Otter.ai הוא שירות תמלול אוטומטי. הכלי מדויק ביותר ובעל זמן אחזור מהיר.
ל-Buzzsprout יש אינטגרציה של Otter.ai, כך שתוכל להעלות בקלות את תמלילי Otter שלך ללוח המחוונים שלך כשהם מוכנים.
שירות זה הוא אפשרות מצוינת אם אתה דובר אנגלית. אם אתה דובר שפה אחרת או בעל מבטא כבד, זה לא יציג תוצאות מדויקות.
2. Magic Mastering| 6 דולר לחודש
Magic Mastering מתיישר אוטומטית ומייעל את קובץ האודיו שלך, כמו מסנן אינסטגרם לפודקאסט שלך.
כלי זה עוזר לפשט את זרימת העבודה שלך ומבטיח שהפודקאסט שלך עומד בשיטות העבודה המומלצות בתעשייה.
3. Audio Hijack| 64$ עמלה חד פעמית
Audio Hijack מאפשר לך להקליט אודיו מכל אתר או אפליקציה ולשמור אותו כקובץ שמע.
Audio Hijack היא אפשרות מצוינת אם אתה שידור חי עם Twitch, StreamYard או Facebook Live.
שלב מס' 5: הקלט את הפרק הראשון שלך
הקלטת הפרק שלך דורשת הכנה קטנה בחזית. בצע את שלושת השלבים הבאים כדי להגדיר את עצמך להצלחה.
1. כתוב מתאר פודקאסט
השתוללות היא אחת הטעויות הנפוצות ביותר של פודקאסטים חדשים, והדרך הטובה ביותר להילחם בנטייה הזו היא על ידי כתיבת תסריט או מתווה פודקאסט.
אפילו לקחת כמה דקות כדי לרשום רשימה של נקודות תבליט ישפר באופן דרמטי את הזרימה של הפרק שלך.
אם אתה עובד עם מארח משותף, שתף איתו את המתווה כדי שתוכל לעבוד עליו ביחד.
מציאת המיקום הטוב ביותר להקלטת פודקאסט
2. בחר מקום טוב להקליט
אם אפשר, הקלט בחדר שקט עם הרבה רהיטים, וילונות, שטיחים או שטיח.
רעש קופץ ממשטחים קשים ושטוחים, אז הסר אותם איפה שאתה יכול. אתה יכול גם לטפל בסאונד בחלל שלך עם לוחות קצף על הקירות.
הגדרת XLR לעומת USB עבור פודקאסטים
3. הגדר את ציוד ההקלטה והתוכנה שלך
חבר את המיקרופון למחשב או למכשיר הקלטת אודיו.
אם יש לך מיקרופון USB, חבר את הכבל ליציאת ה-USB של המחשב שלך. אם יש לך מארחים מרובים, הפעל כל מיקרופון דרך ממשק שמע וחבר את הממשק למחשב.
אם יש לך מיקרופון XLR, חבר את הכבל שלו לממשק USB או התקן הקלטת אודיו חיצוני כמו Podtrak P4.
לאחר החיבור לחשמל, עבור להגדרות תוכנת עריכת האודיו ובחר את כניסת האודיו שלך.
טכניקת מיקרופון
מקם את הפה שלך במרחק של 2 אינץ' עד 4 אינץ' מהמיקרופון לקבלת הצליל הנקי ביותר, אך המרחק האופטימלי עשוי להשתנות בהתאם למיקרופון שלך.
טכניקת מיקרופון נכונה
אם אתה מבחין ביותר מדי חומרי תרסיס או רעש קשה בהקלטות שלך, הפתרון הפשוט ביותר הוא להזיז את הציר מהמיקרופון.
התקן את המיקרופון שלך לצד, בזווית קלה לכיוון הפה שלך. התאמה זו מונעת פרצי אוויר לפגוע בקפסולה ומביאה לשמע טבעי יותר.
תעשו נסיון
נסה להקליט את עצמך מדבר בעוצמת קול עקבית במספר עמדות שונות. לאחר מכן, האזן להקלטה כדי לראות איזו עמדה נתנה לך את איכות השמע הטובה ביותר. אל תדאג לגבי טעויות, גמגום או שתיקה. אתה יכול לבצע את העריכות שלך בשלב הבא.
שלב מס' 6: ערוך את האודיו שלך
עריכת פודקאסט מיועדת בעיקר לניקוי השמע וביצוע שינויים בסיסיים במבנה. נסו לשמור על תהליך פשוט. אם אתה מתמקד יותר מדי בהפקה, אתה תהיה המום.
עקוב אחר ארבעת העצות האלה כדי לייעל את זרימת העבודה שלך בעריכה.
1. צור אינטרו ואאוטרו מרתקים
מבוא הפודקאסט שלך אומר לקהל שלך במה אתה עוסק, ואת הערך שהפודקאסט שלך מביא. כשעושים זאת היטב, ההקדמה שלך מרתקת את המאזינים ומשכנעת אותם להישאר בסביבה במשך כל הפרק.
אתה יכול לקבל מוזיקה ללא תמלוגים ללא עלות או לרכוש את מוזיקת הפתיחה של התוכנית שלך דרך אחד המשאבים הבאים:
2. ערוך עבור תוכן, ולאחר מכן הסחות דעת
ערוך עבור תוכן במעבר הראשון שלך ועבוד על בעיות רעש או הסחות דעת אחרות במעבר השני שלך.
אם אתה מתמקד בבעיות רעש מוקדם מדי, אתה עשוי ללטש קטעים שתסיר מאוחר יותר. תחילה התמקדו בהשגת התוכן הנכון, ולאחר מכן הכפילו חזרה כדי לתקן בעיות שמע.
3. מעבר דהוי בין רצועות כדי להסיר רעש לא רצוי
כאשר אתה חותך קטעים של אודיו, אתה יכול לפעמים לקבל קפיצות קטנות או לחיצות במוצר המוגמר.
השתמש בכלי הדהייה בתחילת ובסוף של קליפים אם אתה נתקל בבעיות אלה.
4. צור רשימת חבטות
אם אינך רוצה להאזין לפרק שלם מספר פעמים, צור רשימה של הסחות דעת שמע כדי לבדוק במהלך המעבר השני שלך.
רשימה זו יכולה לחסוך זמן ולהבטיח שלא תפספס שום דבר.
ייצוא קובץ שמע
לאחר עריכת הפודקאסט, ייצא אותו כקובץ ותמיר את הקובץ שלך לפורמט הקובץ הנכון.
אם אתה משתמש בשירות אירוח פודקאסט אחר כמו Anchor, תצטרך לייצא את הקובץ שלך בפורמט שהמליץ על אתר האירוח שלך.
שלב מס' 7: צור גרפיקה של פודקאסט
אמנות השער של הפודקאסט שלך היא הדבר הראשון שמאזינים פוטנציאליים רואים בפודקאסטים של אפל או במדיה החברתית.
יצירות אמנות טובות מרמזות על תוכן איכותי, ו-62% מהמאזינים החדשים נוטים יותר להאזין לפודקאסט אם הם אוהבים את אמנות השער שלו.
גרפיקת הפודקאסט שלך צריכה לעמוד במפרט הטכני הבא בהתבסס על דרישות גרפיקת הפודקאסט של אפל:
- תמונה מרובעת (3000 x 3000 פיקסלים)
- רזולוציה של 72 dpi
- סוגי קבצי PNG או JPEG
- מרחב צבע RGB
5 טיפים שיבלטו את גרפיקת הפודקאסט שלך
עקוב אחר חמשת העצות האלה כדי ליצור יצירות אמנות שבולטות בספריות הפודקאסטים ומושכות מאזינים חדשים.
- העבר חזותית את נושא הפודקאסט. מאזינים פוטנציאליים צריכים לדעת על מה הפודקאסט שלך רק על ידי התבוננות ביצירות האמנות שלך. יותר מדי סמליות או אי בהירות עלולים להרחיק אנשים.
- עיצוב למגוון גדלים. אתה תשתמש ביצירות האמנות שלך בכמה מדיומים ופלטפורמות, כך שהיא חייבת להיראות טוב אפילו בגודל 55 x 55 פיקסלים.
- אל תשתמש ביותר מדי מילים או גופנים. אל תשתמש ביותר מארבע מילים על אמנות הכריכה שלך, וודא שהיא קריא אפילו בגדלים קטנים.
- כדאי גם להגביל את עצמך לשני גופנים משלימים. הימנע מתמונות פודקאסט. כפי שבעטיפות סרטים אין תמונות של תקליטורי DVD וטלוויזיות, ציור השער של הפודקאסט שלך לא אמור להציג ציוד פודקאסט. אתה לא צריך להזכיר לאנשים שהם מאזינים לפודקאסט!
- השתמש במיתוג עקבי. גרפיקת הפודקאסט שלך היא חלק מהמיתוג הכולל שלך. אל תהסס לבצע שינויים עדינים בגרפיקה כדי להתאים לפריסות ודפים שונים, אך התמונות צריכות להישאר עקביות.
כלים לעיצוב גרפיקת הפודקאסט שלך
Buzzsprout's Canva integration
שילוב Canva של Buzzsprout מאפשר לך ליצור עטיפת פודקאסט משלך בחשבון Buzzsprout שלך.
בחר מתוך 250,000+ תבניות, ערוך את התבנית כך שתתאים למותג הפודקאסט שלך ולחץ על שלח אל Buzzsprout.
שימוש בכלי זה מבטיח אוטומטית שעיצוב העטיפה שלך עומד בדרישות המפרט עבור כל אפליקציית פודקאסט.
Adobe Create Cloud Express
Adobe Creative Cloud Express (לשעבר Adobe Spark) הוא שירות חינמי הדומה ל-Canva.
צור חשבון בחינם ועיין בקטלוג של תבניות, סגנונות טקסט ומשטחי צבע כדי לעצב את לוגו הפודקאסט הייחודי שלך. כשתסיים, הורד את הקובץ שלך כקובץ .jpg או .png.
Fiverr
Fiverr היא דרך משתלמת יותר להעביר את יצירות האמנות שלך למיקור חוץ. המחירים משתנים בהתאם לניסיון של המעצב.
ודא שאתה בוחר מעצב עם דוגמאות של יצירות אמנות טובות בתיק העבודות שלו.
99Designs
99Designs מאפשרת לך לנהל תחרות שבה מעצבים מתחרים כדי ליצור את העיצוב הטוב ביותר. מעצבים מגישים את הרעיונות שלהם על סמך ההנחיות שלך, ואתה בוחר את המועדף עליך!
שלב מס' 8: הגדר פודקאסט בשירות אירוח פודקאסטים כמו Podbean או Buzzsprout שירותים אלו מאחסנים את קבצי האודיו שלך ומפיצים אותם לפלטפורמות פודקאסטים כדי שמאזינים יוכלו למצוא את התוכנית שלך בספריות כמו Apple Podcasts.
מלא את פרטי הפודקאסט שלך
מידע זה עוזר לך להופיע בשאילתות של מנועי חיפוש. תיאור הפודקאסט שלך הוא המקום שבו אתה אומר למאזינים למה הם יכולים לצפות מהתוכן שלך. זה גם מקום טוב להשתמש במילות מפתח כדי למשוך את תשומת הלב של אנשים. אם יש לך פודקאסט עסקי, השתמש במילים וביטויים קשורים, כדי שהקוראים ידעו שהתוכן שלך רלוונטי עבורם.
העלה יצירות אמנות של פודקאסט
בחירת קטגוריית פודקאסט זה המקום שבו אתה בוחר באיזו קטגוריה הפודקאסט שלך יופיע ב-Apple Podcasts (לשעבר iTunes). בחר את הקטגוריה המתאימה ביותר לפודקאסט שלך. תמיד תוכל לשנות זאת מאוחר יותר. אתה יכול גם לבחור תת-קטגוריה כדי לצמצם את הנישה שלך. עדיף להיות בראש קטגוריית משנה מאשר בהמשך קטגוריה כללית.
העלה את הפרק הראשון שלך
גרור ושחרר את הקובץ שלך ללוח המחוונים ואז תזמן מתי תרצה שהוא יעלה לאוויר. לפרקים בודדים יש מטא נתונים משלהם ויכולים להיות אפילו גרפיקה משלהם לפרק.
כתוב הערות לפרקי הפודקאסט
תיאור הפרק שלך הוא המקום שבו אתה יכול לכתוב את הערות התוכנית שלך. הערות אלה מופיעות עם הפרק שלך באפליקציות פודקאסט וליד הפרק שלך באתר הפודקאסט שלך. הערות תצוגה איכותיות יכולות לעזור בקידום אתרים שלך ובנגישות הכוללת. הצג הערות המופיעות באפליקציית פודקאסט נסה לכלול את הדברים האלה בהערות התוכנית שלך:
- קישורים שימושיים
- מידע נלווה
- פרטי התקשרות
- תקציר קצר של הפרק
רוב האפליקציות הגדולות תומכות בעיצוב בתוך הערות הפרק שלך, אבל לא כולן כן. זכור זאת כאשר אתה מעצב את טקסט תיאור הפרק שלך.
שלב מס' 9: הירשמו ב-Apple Podcasts, Google Podcasts ו-Spotify
ספריות פודקאסטים, כמו Apple Podcasts, הן מקום מרוכז עבור מאזיני פודקאסטים למצוא תוכניות חדשות.
רישום במדריכי הפודקאסטים המובילים הוא חלק קריטי באסטרטגיית השיווק של הפודקאסטים שלך. רוב המאזינים החדשים שלך ימצאו את הפודקאסט שלך דרך המדריכים האלה.
להלן השלבים להרשמה בשלושת ספריות הפודקאסטים הגדולות ביותר.
שלח פודקאסט ל-Apple Podcasts
אפל פודקאסטים היא ספריית הפודקאסטים מספר אחת בעולם ומהווה 37.4% מכלל הורדות הפודקאסטים.
Save translation
זה יכול לקחת עד 24 שעות עד שפודקאסט יאושר, מכיוון שאפל עורכת סקירה אנושית של כל פודקאסט חדש. תקבל אימייל ברגע שהתוכנית שלך תאושר.
שלח פודקאסט לספוטיפיי
Spotify השיקה את הספרייה שלה ב-2018 והיא כעת ספריית הפודקאסטים השנייה בגודלה, עם 26.8% מכלל הורדות הפודקאסטים.
שלח פודקאסט ל-Google Podcasts
Google Podcasts הופך את הפודקאסט שלך לגלוי בחיפושי Google באינטרנט ובטלפונים של Android. ספרייה זו מהווה 2.4% מכלל הורדות הפודקאסטים ופועלת בצורה שונה ממתחרותיה.
במקום לשלוח את הפודקאסט שלך לספרייה, אתה רק מוודא ש-Google יכול לסרוק את אתר הפודקאסט שלך.
אתה יכול לשלוח ידנית את עדכון ה-RSS של הפודקאסט שלך לגוגל כדי להאיץ את התהליך.
רוב הפודקאסטרים רואים את הפרקים שלהם מופיעים בתוצאות של גוגל תוך מספר שבועות.
ספריות פודקאסטים אחרות
ברגע שאתה מופיע ב-Apple Podcasts, Spotify ו-Google Podcasts, הפודקאסט שלך נמצא מול 95%+ מכל מאזיני הפודקאסטים. שלח לספריות הקטנות האלה כדי להרחיב עוד יותר את טווח ההגעה שלך:
- Podcast Index
- Amazon Music and Audible
- Stitcher
- Pandora
- TuneIn
- iHeartRadio
- TuneIn Radio
- Listen Notes
שלב מס' 10: הפעל והגדל את התוכנית שלך
כשמגיע הזמן להשיק את הפודקאסט שלך, יש לך שתי אפשרויות. בחר את מה שמרגיש לך הכי טוב.
אסטרטגיה מס' 1: הפתיחה החגיגית
פתיחה חגיגית היא כאשר אתה בונה הייפ להופעה שלך לפני השקתה. זו הגישה שבה משתמשים רוב הפודקאסטים עם קהל עוקבים קיים.
בחר תאריך השקה בעוד כמה שבועות ופנה לאנשים שעשויים להתעניין.
אתה יכול לשלם עבור פרסומות, לשלוח ל-New and Noteworths של Apple Podcasts, או לפנות לפרסומים.
אסטרטגיה מס' 2: הפתיחה הרכה
פתיחה רכה היא דיסקרטית יותר. בשיטה זו, אתה מפרסם פרקים כאילו אנשים מאזינים אבל מחכים לקידום.
אסטרטגיה זו מאפשרת לך להרגיש בנוח, לגהץ קימטים ולהתגבר על תסמונת המתחזה.
כשאתה רואה את הפודקאסט שלך מצליח בסביבה בלחץ נמוך יותר, קל יותר לקדם אותו בביטחון רב יותר.
תסמונת המתחזה
הרבה פודקאסרים מרגישים כמו הונאה כשהם מתחילים. אולי אתה לא אוהב את הקול שלך או שאתה לא מרגיש מספיק מוכשר לדבר על הנושא שלך.
קל להדוף את עצמך, אבל יש לך פרספקטיבה חשובה להציע. דעו לכם שזהו שלב רגיל של הפודקאסטים שנעשה קל יותר.
6 עצות שיווקיות להגדלת קהל ההאזנה שלך
לוקח זמן להוציא את הבשורה על הפודקאסט שלך. בצע את חמשת השלבים הבאים כדי לבנות אסטרטגיית שיווק מוצלחת של פודקאסטים.
1. שתף את הפודקאסט שלך עם חברים ובני משפחה
שתף את הפודקאסט שלך עם אנשים אהובים ובקש משוב. אתה יכול לקבל את דעותיהם הכנות ולבקש מהם להשאיר את הביקורות הראשונות שלך בפודקאסטים של אפל.
2. פרסם פרקים ברשתות החברתיות
שיתוף תוכן פודקאסט במדיה החברתית עוזר לך לבנות קשר עם המאזינים שלך שיכול להיות קשה להשגה רק באמצעות אודיו.
אתה יכול ליצור Visual Soundbites לפייסבוק ולאינסטגרם, להגביר ציוצים בטוויטר ולפרסם תוכן בלינקדאין. אתה יכול לאסוף עשרה מאזינים חדשים במהלך הפרקים הראשונים שלך אם תעשה זאת נכון.
3. הצטרפו לקבוצות ופורומים
מתן ערך בפורומים כמו Reddit, Quora או קבוצות פייסבוק עוזר להפנות אנשים לפודקאסט שלך.
השב לשאלות רלוונטיות ועדכניות שתוכל לענות עליהן בביטחון. כלול קישור לאחד מהפרקים שלך כדי להפנות תנועה לפודקאסט שלך.
שאפו לפרסם תשובה אחת או שתיים כמו זו לכל פרק חדש.
4. קידום צולב עם יוצרים אחרים
קידום צולב מאפשר לך לשתף פעולה עם פודקאסטים אחרים ולקדם תוכניות אחד של השני.
שיטת שיווק זו מאפשרת לך להציג את הפודקאסט שלך בפני קהל חדש.
אתה יכול לפנות ליוצרים אחרים ב-Podchaser או למצוא מידע ליצירת קשר של מארחים באתרים שלהם או במדיה החברתית.
5. מודעות בOvercast
אפליקציית הפודקאסט Overcast מציגה מודעות אך ורק עבור פודקאסטים. מניסיוננו, אנו מקבלים 100 מנויים חדשים בכל מחזור מודעה. זו דרך מצוינת להשיג את 100 המנויים הראשונים שלך אם יש לך כסף.
6. צור קריאה לפעולה
קריאה לפעולה (CTA) היא דבר אחד שאתה מבקש מהמאזינים שלך לעשות לאחר האזנה לפרק, וזו יכולה להיות דרך רבת עוצמה להגיע ליעדי הפודקאסט שלך. אתה יכול לבקש מהמאזינים:
- הירשם לתוכנית שלך והשאיר ביקורת
- להוריד מגנט עופרת
- הירשם לניוזלטר הדוא"ל שלך וכו'.
רק הקפד להגביל את עצמך ל-CTA אחד לכל פרק כדי לא להציף את המאזינים שלך.
חגגו את ההשקה שלכם!
אם הגעת עד כאן ואתה מוכן לפרסם את הפרק שלך, אנו ממליצים לך לשלוח אותו בהקדם ולחגוג את ההישג שלך.